Dolu hasarı sonrasında yetkili olan – olmayan birçok kişi ve kuruluşun açıklamaları sonrasında yine büyük bir bilgi kirliliği ile karşı karşıyayız.
Dolu hasarı sonrasında merek edilen tüm soruları AutoClub Genel Müdürü Turgut Yüksekdağ yanıtladı. İşte merak edilen sorular ve yanıtları;
27 Temmuz’da yaşanan afet sonrası süreci anlatabilir misiniz?
İstanbul’un neredeyse tamamını etkileyen büyük bir afet ile karşı karşıya kaldık. Resmi olarak zararın ne kadar olduğunu tespit olmamız mümkün değil ancak özellikle basında yer alan haberleri de göze alarak yaklaşık 1 milyon otomobilin zarar gördüğünü söyleyebiliyoruz.
Otomotiv sektörü yaşanan afet sonrasında tarihinin en yoğun günlerini yaşıyor. Öncelikle ciddi bir cam problemi vardı ve aradan geçen süre içinde bu problem büyük oranda giderildi. Şimdi dolunun otomobil yüzeyine verdiği hasarların giderilmesi süreci başladı. Açık söylemek gerekirse önümüzde uzun ve yoğun bir çalışma süreci var.
Car care sektörü olarak bu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Çok büyük hasar veren bir afetti yaşadıklarımız. Can kaybı yaşanmamış olması en büyük tesellimiz.
Bunun yanında car care sektörü olarak önemli bir artımız var. Yıllardır car care sektörünün otomotiv sektörünün önemli bir parçası olduğunu söylüyorduk. Oto yıkama bizim işimiz içinde çok küçük bir alanı kaplıyor. Boyasız göçük düzeltme uygulamasının da içinde olduğu onlarca uygulamayı otomobil severlerin beğenisine sunuyoruz.
Kötü bir olayla da olsa yaptığımız işin değerinin biliniyor olması bizi mutlu ediyor.
Bu saatten sonra çok önemli bir görev bizi bekliyor. Bu zorlu süreçten car care sektörü olarak alnımızın akı ile çıkmamız gerekiyor ki bugüne kadar bu sektöre büyük yatırım yapmış, emek vermiş, personel yetiştirmiş firmalar olarak bu büyük krizden de yüzümüz akıyla çıkacağız.
Peki otomobil kullanıcılarının dolu hasarı ile ilgili ne yapması gerek?
Öncelikle bir hasar tespitinin yapılması gerekiyor. Yaşanan süreçte gördüğümüz otomobillerin minimum 100 dolu hasarı ile karşı karşıya olduğu. Bu sayının 500’ün üzerine çıktığı otomobiller de mevcut.
Dolu hasarı sonrasında çok fazla zaman kaybetmeden hasarın giderilmesi işlemine geçilmesi gerekiyor. Otomobil üzerinde göçüğün çok fazla kalması paslanmalara yol açabilir.
Kasko sigortası hasarı karşılıyor mu?
Birçok kasko sigortasının doğal afetlere karşı teminatı bulunuyor. Bu nedenle poliçe içeriğine bağlı olarak kasko sigortasının hasarı karşıladığını söyleyebiliriz.
Trafik sigortası bu hasarı karşılıyor mu?
Trafik sigortası karşı tarafa verilen hasarları kapsayan bir güvence olduğu için dolu hasarlarını karşılamamaktadır.
Hasarın devlet tarafından karşıladığı söyleniyor, bu hakkımızı nasıl değerlendirebiliriz?
Basında bu konuda bir takım haberler çıktı ama detayları henüz paylaşılmadı. Şu ana kadar resmi bir açıklama yapılmadığı için bu konuda bir şey söylemek doğru olmayacaktır. Devletin yaşanan bu süreçte destek olması mutluluk verici olur.
Dolu hasarının kaskodan yapılması durumunda kasko poliçesinin hasarsızlığı bozulur mu?
Kasko poliçesi kullanılacağı için otomobil sahibinin bir sonraki dönem hasarsızlık indiriminden faydalanması mümkün olmayacaktır.
Uygulama sonrasında aracın değeri düşer mi?
Otomobil yüzeyinde boya vb bir işlem yapmadığımız için aracın değeri düşmeyecektir. Bununla birlikte uygulama öncesinde otomobil sahibinin otomobilinin bir fotoğrafını çekmesi ve arşivinde bulunması satarken faydalı olacaktır.
Uygulamalar nasıl yapılıyor?
Dolu hasarının giderilmesi uygulamalarında önemli olan iyi bir ustalık, hassasiyet ve sabır. Bir ürün kullanımı olmadığı için otomobile zarar verilmesi çok mümkün değil ama özenli bir iş yapılmaması durumunda otomobil yüzeyinde göçüklerin giderilmemesi, işin tekrarı gibi sorunlarla karşılaşılabilir. Göçük olan yüzeyin kullanılan aparatlar ile düzeltilmesi işlemi anlatırken basit görünmekle birlikte bir otomobil yüzeyindeki 500 göçüğün giderilmesi büyük ustalık istene bir iş.
Bunun yanında uygulamanın boya işlemi görmemiş yüzeylere yapılabildiğinin de altını çizmek gerekiyor.
Yeteri kadar personel var mı?
Maalesef bu kadar büyük hacimli bir işi karşılayacak bir iş gücü mevcut değil. Bu nedenle yapılacak otomobillere uzun süreli randevular verilmek durumunda kalınıyor.
Uygulamayı nerede yaptırmak gerekiyor?
Bu konuda seçenek çok fazla değil zaten. Pazarda bu işi yapan şirketler ve ustalar sınırlı sayıda. Ancak oluşan pazar sonrasında kısa süre içinde işi bilmeyen ama yaptığını söyleyen işletmeler de çıkacaktır. Bu nedenle güvenilir, garanti verebilen firmalar ile çalışmak mükemmel sonuç için ilk adım olacaktır.
AutoClub bu hizmeti veriyor mu?
AutoClub Genel Merkezinde ve önemli sayıda bayiisinde bu hizmeti veriyor. Bu hizmetten faydalanmak isteyen otomobil severler (216) 371 60 10-11 numaralı telefonlardan bize ulaşabilirler.