Tanıttığı her yeni model ile Premium segmentte kendisine çok daha fazl yer edinen DS’in DS 4 modelini Karadeniz yolunda kullanma şansı bulduk. İstanbul’dan başlayan yolcuğumuz Samsun üzerinden Rize Ayder Yaylasına kadar olan bir güzergahta asfalt dışındaki yollarda da devam etti. DS 4’ü tüm bu zorlu yollarda görme şansımız oldu.
DS yeni bir marka olarak önümüze çıkmasına rağmen aslında çok uzun yıllardır tanıdığımız Citroen‘in bir modeli. Geçtiğimiz yıllarda premium segment bir marka olarak hayatımıza girdi. Bugüne kadar çıkardığı tüm modeller ile de (DS 4, DS 7, DS 9) adım adım ilerliyor ve premium segmentte kendisine özel bir yer yaratıyor.
DS 4’ün hangi modelini kullandım?
Bu seyahat sırasında 130 beygirlik BLUEHDI – ESPRIT DE VOYAGE modelini kullandım.
İstanbul’dan başlayan yolculuğumuzda ilk yaptığımız şey lastik basınçlarını “yüklü” değerlere getirmek oldu. DS 4 konforu ön planda tutan bir otomobil. Bu nedenle otomobilin teknik değerlerini mutlaka dikkate almak gerek. Lastik basınçları da burada büyük önem taşıyor. DS 4’ün yüklü ve yüksüz lastik basınçları arasındaki fark yüksek. Buna mutlaka dikkat etmek gerek.
DS 4’ün hangi özellikleri öne çıkıyor?
DS 4 ile ilgili en öne çıkan özellikler yol konforu ve sürüş sırasındaki düzgün gidişi. Otomobil hem ilk hızlanmada hem de ara hızlanmalarda çok düzgün gidiyor, otomobil her hangi bir şekilde yol çizgisini kaybetmiyor. Yolun önemli bir bölümünü yağış altıda tamamadık. Yağış altında yol çizgisini kaybetmemek çok daha büyük önem taşıyor.
Karadeniz yoluna gitmiş olanlar bilecektir, her zaman düz bir yolda gitme şansınız yok. Bu yollarda konfor çok daha büyük önem taşıyor. Yerden yüksekliği 16 cm olan DS bu yüksekliği yaptığı ayarlar ile konfora ciddi anlamda yansıtmış. Ön aksta McPherson, arka aksta ise torsiyon çubuğu olduğunun da altını çizelim.
Araç içinde de premium çizgiler görmek çok mümkün. Bir çok noktadaki nubuk desenler, deri koltuklar ara içindeki premium hissini artırmış. E-Toggle vites kumandası, ön konsola monte edilmiş ekranı başarılı. Kapı panelleri de gayet şık. Cam açma düğmelerini ben çok kullanışlı bulmadım. Şık ama bazen ulaşmak zor olabiliyor. İç tasarımda vites konsolu dışında kalan bölüm çok kullanışlı değil. Özellikle bardaklıklar uzak hatta arkada kalıyor.
DS 4 ne kadar yakıyor?
Gidiş, dönüş tüm yolu 6.0 yakıt ortalaması ile tamamladım. Gayet başarılı olduğunu söyleyebilirim. WLTP değerlerini de yol süresince tutturmuş oldum.
Farların önemi
DS MATRIX LED VISION farlar otomobilde en beğendiğim noktalardan birisi oldu. Diğer sürücüleri rahatsız etmeden yolun büyük bölümünü tam farlar ile gitme şansı sunuyor. Uzun yolda çok büyük kolaylık bu.
Uzun boylu kişiler için arka koltukların çok rahat olmamasını, arka cam görüşünün biraz kısıtlı olmasını geliştirilebilir yönler olarak ekleyebiliriz.
DS 4 bu segmentte otomobil almak isteyenler için ilk tercihlerden birisi olabilir.
DS 4 ile ilgili çok daha detaylı bilgileri için;
https://www.dsautomobiles.com.tr/modeller/ds4.html