LPG-OTOGAZ'lı araç sayısının benzin ve dizel yakıt kullanan araçları geçtiği bir ülkede LPG'ye 'alternatif yakıt' diyebilmek artık mümkün değil. Türkiye, LPG-OTOGAZ kullanımında Avrupa'da birinci dünyada ise ikinci. Hal böyle olunca bu kadar yaygın bir kullanıma rağmen bilgilerimizi test edelim ve tazeleyelim istedik. LPG veya OTOGAZ konusunda herkesin yeterli düzeyde bir malumata sahip olabilmesi için en çok merak edilen soruların listesini hazırladık. AutoClub Genel Müdürü Turgut Yüksekdağ, BRC Genel Müdür Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Genci Prevazi'ye bu soruları yöneltti ve tatmin edici yanıtlar aldı.
– Benzinli ve dizel yakıtlı bir aracı LPG'ye dönüştürmenin aracın motoruna bir zararı var mı?
– Her motor tipine LPG dönüşümü yaptırabilir miyiz?
– LPG dönüşümü yapılmasını tavsiye etmediğiniz araç ve motor tipleri var mıdır?
– Türkiye'de LPG dönüşümünün kalitesini ve kontrolünü sağlayacak bir kurum veya mekanizma var mı?
– Otomobilimi LPG'ye dönüştürdüğümde garanti kapsamından çıkar mı?
– LPG istasyonlarının Türkiye'de yaygınlığı hangi boyutta?
– AVM ve otoparklara LPG'li araçların alınmaması sorunu neden çözülemiyor?
– LPG çok kullanılmasına rağmen 'tehlikeli' algısını bir türlü kıramadı.LPG tehlikeli gerçekten bir yakıt mıdır? LPG tüpü 'patlar' mı?
– LPG tanklarının belirli bir ömrü var mıdır?
– Otomobili LPG'li hale getirmek aracın performansında herhangibir değişikliğe neden olur mu?
– Otomobil markaları orijinal LPG'li araç üretiyorlar. Bunlarda herhangi bir performan düşüklüğü var mıdır?
– LPG'li araçların kış aylarında ilk çalıştırılmasında bir problem var mı?
– Ruhsata işletme problemi var mı?
Türkiye'de 23 yıldır LPG üzerine çalışan Genci Prevazi, bu ve benzeri bir çok soruyu net bir biçimde sizin için yanıtladı. İyi seyirler.