Volkswagen’den çok yönlü bir SUV daha: Yeni Tayron
Volkswagen Binek Araç, Avrupa’da satışa sunduğu en büyük ikinci SUV modeli olan Tayron’u tanıttı. Touareg’in ardından markanın geniş SUV segmentindeki yeni temsilcisi olan Tayron, çok yönlü yapısı, geniş iç mekânı ve yüksek bagaj kapasitesi ile dikkat çekiyor. Beş koltuklu standart versiyonuna ek olarak, isteğe bağlı yedi koltuk seçeneği sunan Tayron, aileler ve maceraperestler için ideal bir yol arkadaşı olarak öne çıkıyor. Ayrıca, Tayron 2.5 tona kadar römork çekme kapasitesine sahip.
Yenilikçi plug-in hibrit tahrik sistemiyle Tayron eHybrid, 100 km’nin üzerinde elektrikli menzil sunarak günlük kullanımda elektrikli bir aracın konforunu sağlarken, performanstan ödün vermiyor. Bu versiyon, çevre dostu yapısının yanı sıra, üstün çekiş kapasitesi ile farklı ihtiyaçlara hitap ediyor. Tayron, 14-20 Ekim tarihleri arasında Paris’te düzenlenen “Mondial de l’Auto” fuarında sergilendikten sonra 2025 yılının ilk çeyreğinde Türkiye pazarına giriş yapacak.
Volkswagen, Tayron’un geniş iç hacmi ile dikkat çekici bir SUV olduğunu vurguluyor. Beş koltuk seçeneğinde 885 litreye kadar ulaşan bagaj hacmi sunan Tayron, uzun yolculuklar için oldukça kullanışlı. Tasarımında ise güçlü ve karakteristik çizgiler öne çıkıyor; Touareg ve Tiguan arasında konumlanan Tayron, markanın premium segmentteki geniş SUV açığını kapatıyor. Avrupa’da yedi farklı motor seçeneği ile satışa sunulacak olan Tayron, iki yeni nesil plug-in hibrit seçeneğiyle 100 km’nin üzerinde elektrikli menzil ve toplamda 850 km’ye kadar bir sürüş menzili sağlıyor. Bu sayede Tayron, hem performans hem de verimlilik açısından kullanıcıların beklentilerini karşılıyor.
Volkswagen Binek Araç CEO’su Thomas Schäfer, Tayron’un kalite, konfor ve geniş motor yelpazesi ile Tiguan ve Touareg arasındaki boşluğu doldurduğunu ifade etti. Volkswagen Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Üye Martin Sander, Tayron’un geniş iç mekânı, premium iç tasarımı, yedi koltuk kapasitesi ve yenilikçi motor sistemleriyle büyük aileler için ideal bir seçenek olduğunu vurguladı. Markanın Geliştirmeden Sorumlu Üyesi Kai Grünitz ise Tayron’un, MQB evo platformu sayesinde gelişmiş teknoloji modülleri, premium iç kalite, 100 km elektrikli menzil sunan hibrit motor seçenekleri, yenilikçi bilgi-eğlence sistemi ve en yeni nesil sürücü destek sistemleriyle dikkat çektiğini belirtti. Ayrıca, Tayron’da ChatGPT destekli sesli komut asistanı sayesinde kullanıcı deneyiminin daha da geliştirildiğini söyledi.
Tayron, yaklaşık 4,8 metre uzunluğundaki güçlü dış tasarımı ile dikkat çekiyor. Önde yer alan LED farlar ve standart aydınlatmalı Volkswagen logosu, gece görüşünü güçlendirirken çarpıcı bir ışık imzası oluşturuyor. Arka tarafta, Volkswagen logosuna kadar uzanan LED aydınlatma grubu bu etkiyi tamamlıyor. Keskin çizgiler Tayron’un premium havasını ve uzun siluetini vurgularken, iç mekânda kullanılan ArtVelours Eco mikrofiber döşemeler, doğal ahşap dekorlar ve yüksek kaliteli yüzeyler modelin lüks detaylarını tamamlıyor. İç mekândaki aydınlatmalı dekorlar da sürüş deneyimine zarif bir dokunuş katıyor.
Tayron, Life, Elegance ve R-Line donanım seviyelerinde geniş bir standart donanım yelpazesi sunuyor. Life donanımında üç bölgeli otomatik klima, 10 renkli ambiyans aydınlatması, çok işlevli sürüş deneyim kumandası, 12,9 inç bilgi-eğlence ekranı, kablosuz App-Connect (Apple CarPlay ve Android Auto desteği) ve dijital göstergeler gibi özellikler standart olarak geliyor. Ön ve arka aydınlatmalı Volkswagen logoları, 3 boyutlu stop lambaları ve 17 inç alaşım jantlar ise Tayron’un şık detayları arasında.
Sürüş destek sistemleri açısından da oldukça zengin bir model olan Tayron, adaptif hız sabitleyici (ACC), şerit değiştirme asistanı (Side Assist), şerit takip asistanı (Lane Assist) ve yayalarla bisikletlileri algılayan ön bölge asistanı (Front Assist) gibi özelliklerle güvenliği artırıyor. Ayrıca, opsiyonel olarak sunulan adaptif şasi kontrolü “DCC Pro”, yarı otonom sürüş asistanı “Travel Assist” ve IQ.LIGHT HD Matrix farlar gibi ileri teknoloji seçenekleri ile sürüş konforunu daha da üst seviyeye taşıyor.
Volkswagen, Tayron’un mild hibrit, plug-in hibrit, benzinli ve dizel seçeneklerini kullanıcılara sunacak. Hibrit modellerde 100 km’yi aşan elektrikli menzil ve yüksek verimlilik sağlanırken, TDI motorlu 4MOTION versiyonları 2.5 tona kadar çekme kapasitesine sahip olacak. Tüm versiyonlar, çift kavramalı DSG otomatik şanzımanla donatılıyor. Giriş seviyesindeki 150 PS eTSI mild hibrit motor, 48V teknolojisi ile yüksek verimlilik sağlarken, iki plug-in hibrit model ise 204 PS ve 272 PS güç seçenekleri ile geliyor. Tayron eHybrid versiyonları, 19.7 kWh batarya kapasitesi sayesinde 100 km’yi aşan elektrikli menzil sunarken, AC ve DC hızlı şarj istasyonlarında kısa sürede şarj edilebiliyor.
En güçlü TDI motor olan 193 PS’lik versiyon, 4MOTION dört tekerlekten çekiş sistemi ile geliyor ve 2.5 ton römork çekme kapasitesine sahip. Standart katlanabilir çekme aparatı ve Trailer Assist manevra destek sistemi, Tayron’un çekme kabiliyetini daha pratik hale getiriyor. Bu özellikleriyle Tayron, çok yönlülük, performans ve premium kaliteyi bir araya getiriyor.